Podróżowanie samolotem z e-papierosem budzi wiele pytań. Jedno z najczęstszych dotyczy tego, czy można przewozić e-papierosy w bagażu podręcznym. Odpowiedź jest jasna i opiera się na międzynarodowych przepisach lotniczych:
Tak, e-papierosy i inne przenośne urządzenia do waporyzacji (vape) należy przewozić WYŁĄCZNIE w bagażu podręcznym.
Jest to kluczowa zasada, której przestrzeganie jest obowiązkowe. Dlaczego? Głównie ze względu na bezpieczeństwo. Urządzenia te zawierają baterie litowo-jonowe, które w rzadkich przypadkach mogą stanowić zagrożenie pożarowe, zwłaszcza w niekontrolowanych warunkach panujących w luku bagażowym. Przewożąc je w bagażu podręcznym, personel pokładowy może szybko zareagować w razie problemu.
Twoje urządzenie powinno być spakowane w sposób uniemożliwiający przypadkowe włączenie. Wiele nowoczesnych e-papierosów ma funkcję blokady (np. 5-krotne kliknięcie przycisku zasilania), której warto użyć przed spakowaniem. Można też rozważyć odłączenie atomizera od baterii, jeśli konstrukcja urządzenia na to pozwala.
Liquidy (płyny do e-papierosów) podlegają standardowym przepisom dotyczącym przewozu płynów w bagażu podręcznym. Oznacza to, że:
- Każdy pojemnik z liquidem nie może przekraczać pojemności 100 ml.
- Wszystkie pojemniki z płynami muszą być umieszczone w jednej, przezroczystej, zamykanej torbie foliowej o maksymalnej pojemności 1 litra.
- Torba ta powinna być łatwo dostępna do kontroli bezpieczeństwa na lotnisku.
Nawet jeśli masz dużą butelkę liquidu, np. 200 ml, możesz zabrać tylko jej część przelaną do mniejszych pojemników o maksymalnej pojemności 100 ml każdy, pamiętając o łącznym limicie 1 litra na osobę w przezroczystej torbie.
Zapasowe baterie (jeśli Twój e-papieros ma wymienne akumulatory) również muszą być przewożone w bagażu podręcznym. Powinny być zabezpieczone przed zwarciem – najlepiej w oryginalnym opakowaniu, plastikowym etui lub poprzez zaklejenie styków taśmą. Podobnie postępujemy z power bankami, które służą do ładowania urządzeń.
Bezwzględnie zabronione jest używanie e-papierosów (waporyzacja) na pokładzie samolotu. Dotyczy to zarówno samego lotu, jak i czasu spędzonego na płycie lotniska przed startem czy po lądowaniu. Zakaz ten obejmuje również toalety samolotowe. Naruszenie tej zasady może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym karami finansowymi.
Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku możesz zostać poproszony o wyjęcie e-papierosa i liquidów z bagażu podręcznego i umieszczenie ich w osobnym pojemniku do prześwietlenia, podobnie jak elektronikę (laptopy, tablety) czy płyny. Bądź na to przygotowany, aby usprawnić proces kontroli.
Jeśli często podróżujesz i szukasz wygodnego rozwiązania, warto rozważyć urządzenia typu pre-pod lub jednorazowe. Są kompaktowe, nie wymagają dolewania liquidu (przynajmniej przez pewien czas) i są proste w obsłudze. To może być dobre rozwiązanie, aby uniknąć potencjalnego rozlania liquidu w bagażu.
Urządzenia takie jak czy oferują dużą liczbę zaciągnięć, co może wystarczyć na całą podróż bez konieczności zabierania dodatkowych liquidów. Dla osób szukających jeszcze większej wydajności, dostępne są opcje takie jak , , czy , które również charakteryzują się wygodą użytkowania w podróży.
Pamiętaj jednak, że niezależnie od typu urządzenia, zasady przewozu w bagażu podręcznym pozostają takie same.
- Urządzenie (e-papieros, vape): Zawsze w bagażu podręcznym. Zabezpiecz przed włączeniem.
- Liquidy: W bagażu podręcznym, w pojemnikach do 100 ml, w przezroczystej torbie 1L.
- Zapasowe baterie/Power banki: W bagażu podręcznym, zabezpieczone przed zwarciem.
- Używanie na pokładzie: Surowo zabronione.
Przestrzeganie tych prostych zasad zapewni Ci spokojną podróż bez nieprzyjemnych niespodzianek na lotnisku czy podczas lotu.
Przed zakupem przeczytaj:
Informujemy, że sprzedaż produktów zawierających nikotynę jest dozwolona wyłącznie osobom, które ukończyły 18 lat. Dokonując zakupu, potwierdzasz pełnoletność. Zapoznaj się z naszymi warunkami zakupu i polityką prywatności dostępnymi na stronie, aby dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu danych osobowych i zasadach realizacji zamówień.
